صدای مشاور تحصیلی

این وبلاگ در ارتباط با ثبت نام آزمون تیزهوشان ُ نمونه دولتی -دانشگاه آزاد، کارشناسی ارشد و دکتری می باشد شما می توانید جهت مشاوره و ثبت نام با شماره 9099071611 با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد تماس حاصل نمایید.

  • ۰
  • ۰

کنکور دانشگاه آزاد چیست؟

کنکور آزمونی است که برای ورود به دانشگاه ها برگزار می شود. دانشگاه آزاد هم برای جذب دانشجو آزمونی برگزار میکند. داوطلبان ورود به دانشگاه بعد از ثبت نام کنکور ( آزمون ) دانشگاه آزاد96 در آزمون شرکت میکنند. البته همان طور که داوطلبین کنکور در جریان هستند چند سالی است که آزمون دانشگاهای دولتی با دانشگاه آزاد ادغام شده است و یک آزمون برای پذیرش هر دو دانشگاه برگزار میشود. دانشگاه آزاد یک نوع پذیرش دیگر با عنوان پذیرش بدون کنکور دارد که این نوع پذیرش تنها بر اساس سوابق تحصیلی است که در تاریخ مشخصی و از طریق سایت ثبت نام و آزمون دانشگاه آزاد انجام میشود.

 

نحوه ثبت نام در رشته محل های بدون آزمون دانشگاه آزاد :

دانشگاه آزاد برای ترم های مهر و بهمن هر ساله به صورت بدون آزمون دانشجو می پذیرد.

برای ثبت نام بدون کنکور ابتدا هر شخص باید به سایت معاونت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد سر بزند.

این سامانه ثبت نام مخصوص کسانی است که دیپلم و پیش دانشگاهی دارند و اکنون می خواهند در مقطع کارشناسی پیوسته است شرکت کنند. نکته قابل توجه اینجاست که رشته ای که شما انتخاب می کنید لزوما نباید ارتباطی به دیپلم یا پیش دانشگاهی تان داشته باشد. یعنی یک نفر ممکن است دیپلم و پیش دانشگاهی ریاضی داشته باشد و بخواهد در رشته الهیات ثبت نام کند و یا دیگری دیپلم و پیش دانشگاهی تجربی دارد و می خواهد رشته حقوق ثبت نام کند. این بدین معنی است که دانشگاه از شما یک دیپلم و یک پیش دانشگاهی می خواهد. نوع دیپلم و پیش دانشگاهی مهم نیست .

 

 

شرایط داوطلبانی که در آزمون سراسری شرکت نکرده اند :

 

داوطلبانی که در آزمون سراسری شرکت نکرده و متقاضی پذیرش بدون آزمون هستند ابتدا باید با پرداخت هزینه مربوط برای هر یک از گروه‌های آزمایشی  نسبت به ثبت‌نام کنکور دانشگاه آزاد 96 خود اقدام کنند و با تکمیل فرم تقاضانامه ثبت‌نامی نسبت به درج کدرشته محل‌های انتخابی براساس اولویت و علاقه‌مندی در فرم انتخاب رشته اقدام و در پایان شماره پرونده 7 رقمی و کد پیگیری 16 رقمی خود را از سیستم دریافت کنند.


داوطلبین بعد از ثبت نام در آزمون دانشگاه آزاد 96 و اعلام نتایج اولیه اقدام به انتخاب رشته محل کنند. پذیرفته شدگان مجازند برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد 20 رشته محل و برای انتخاب رشته دانشگاه های سراسری 100 رشته محل را به ترتیب انتخاب کنند. داوطلب کنکور سراسری برای موفقیت در آزمون نیازمند برنامه ریزی دقیق و مطالعه منظم هستند. برنامه ریزی مطالعاتی برای کنکور نقش بسیار مهمی در گرفتن نتیجه مطلوب دارند به همین علت نقش انتخاب مشاور خوب بسیار حائز اهمیت است.

 

کنکور سال 96 برای داوطلبان گروه‌های علوم ریاضی،‌ علوم تجربی،‌ علوم انسانی، هنر و زبان‌های خارجی همانند آزمون سال گذشته در یک مرحله برگزار می‌شود و داوطلبان باید در یک جلسه به سوالات عمومی و اختصاصی گروه آزمایشی خود پاسخ دهند. ثبت نام آزمون دانشگاه آزاد 96 از طریق سایت سازمان سنجش و به صورت کاملا اینترنتی انجام می شود داوطلبین باید قبل از آغاز مراحل ثبت نام کنکور آزاد 96 دفترچه ثبت نام کنکور 96 را از سایت سازمان سنجش مطالعه کنند و با شرایط و ضوابط ثبت نام آشنا شوند. دفترچه ثبت نام شامل ضوابط و قوانین ثبت نام، مدارک لازم برای ثبت نام و یک فرم مشابه نمونه اینترنتی است که توصیه میشود قبل از آغاز ثبت نام اصلی در سایت سازمان سنجش این فرم را پرکنید. داوطلبین نباید از تاثیر 25 درصدی سوابق تحصیلی در کنکور  چشم پوشی کنند.


نحوه طراحی سوالات کنکور به این صورت است که سوالات آزمون عمومی و اختصاصی به صورت تستی و از کتب دوره دبیرستان و پیش دانشگاهی نظام جدید سالی واحدی که در دفترچه شماره یک به عنوان منابع طرح سوال اعلام شد، طرح شده است. در طراحی سوالات کنکور 96 هر درس از فصولی که وزارت آموزش‌ و پرورش بر اساس بخشنامه‌ها آنها را حذف کرده، سوال طراحی نشده است. سوالات آزمون معمولا مفهومی است و این به معنی دشواری نیست بلکه نشانگر آن است افرادی که کتب درسی را دقیق مطالعه کرده‌اند، می‌توانند به سؤالات پاسخ دهند. سوالات دارای نمره منفی است و به داوطلبین توصیه میشود صرفا به سوالاتی که از درستی آنها اطمینان دارند پاسخ دهند.


به داوطلبان کنکور توصیه می‌شود به اطلاعات برگه راهنما توجه کنند و براساس آن در کنکور 96 حاضر شوند همچنین داوطلبانی که موفق به اعلام علاقمندی خود برای پذیرش در دانشگاه‌های غیرانتفاعی و غیردولتی و پیام نور نشد‌ه‌اند با پرداخت مبلغی به صورت الکترونیکی و از طریق سایت سازمان سنجش با ورود به بخش ویرایش نسبت به اعلام علاقمندی خود اقدام کنند. همچنین درصورتیکه زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون نواقص یا اشتباهی در کارت مشاهده کردید از کارت پرینت گرفته و همراه کارت ملی یا شناسنامه عکس دار به مکان هایی که توسط سازمان مشخص می شود مراجعه کنید.


منبع : ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد 96

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی