صدای مشاور تحصیلی

این وبلاگ در ارتباط با ثبت نام آزمون تیزهوشان ُ نمونه دولتی -دانشگاه آزاد، کارشناسی ارشد و دکتری می باشد شما می توانید جهت مشاوره و ثبت نام با شماره 9099071611 با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد تماس حاصل نمایید.

  • ۰
  • ۰

آزمونی که برای ورود به مدارس تیزهوشان توسط معاونت پرورش استعدادهای درخشان برگزار می شود را آزمون تیزهوشان می گویند. معاونت پرورش استعدادهای درخشان یکی از معاونت‌های مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان است. این معاونت نهادی است که بر امور تحصیلی دانش‌آموزان مستعد و با بهره هوشی بالا نظارت می‌کند که آن را به اختصار سمپاد هم می‌گویند. اما در زبان عمومی و بین دانش آموزان به مؤسسه تیزهوشان معروف است.

 

گزینش در مدارس سمپاد بر اساس آزمون و ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی و نهم به دهم برگزار می‌شود. داوطلبان بعد از انجام مراحل ثبت نام از طریق سایت ثبت نام تیزهوشان باید در تاریخ 15 فروردین نسبت به پرداخت هزینه ثبت نام آزمون تیزهوشان 96 اقدام کنند. نحوه پرداخت هزینه ثبت نام تیزهوشان به این صورت است که داوطلبین در تاریخ اعلام شده به سامانه پرداخت مراجعه کنند و مبلغ 16500 را به صورت اینترنتی پرداخت کنند. قابل ذکر است که سایت در زمان پرداخت هزینه ثبت نام تیزهوشان فقط برای داوطلبانی که ثبت نام اولیه را انجام داده باشند باز می شود. در صورتی که مشکلی در مراحل پرداخت هزینه ثبت نام تیزهوشان داشتید می توانید با ما در سامانه صدای مشاور تماس حاصل فرمایید. زمان برگزاری آزمون تیزهوشان 96 - 97 ، 23 اردیبهشت ماه است. اعلام نتایج آزمون تیزهوشان 96  دو تا سه هفته پس از برگزاری آزمون اعلام  میشود. برای آشنایی بیشتر با مدارس تیزهوشان و شرایط و نحوه ثبت نام ابتدا توضیحاتی در این باره در اختیار شما قرار میدهیم.



شرایط ثبت نام مدارس تیزهوشان 96

استعداد درخشان افرادی هستند که از نظر ضریب هوشی 1.5 تا 2 درجه انحراف معیار نسبت به دانش آموزان عادی بالاتر هستند. برای پرورش این دانش آموزان برنامه متفاوتی لازم است تا به استعداد آنها به شیوه ای درست و سنجیده پاسخ داده شود و ایجاد مدارس تیزهوشان به همین منظور است. در سالهای اخیر تمایل خانواده ها برای ثبت نام فرزندانشان در مدارس تیزهوشان بسیار زیاد شده است و سعی دارند با استفاده از کتاب های آزمون تیزهوشان، تدریس خصوصی دروس تیزهوشان، فیلم های آموزشی دروس تیزهوشان و برنامه ریزی آزمون تیزهوشان فرزندان خود را برای شرکت در آزمون تیزهوشان آماده کنند.

دانش آموزانی که در مدارس تیزهوشان متوسطه اول درس می خوانند می توانند بدون آزمون ورودی وارد متوسط دوم شوند به شرطی که معدل کل پایه هشتم و نهم آنها 17 و بالاتر باشد. البته کسانی که در یکی از پایه ها معدل 16 تا 16.99 هم داشته باشند می توانند درخواست دهند و بعد از انجام بررسی های نتیجه به آنها اعلام میشود، در غیر این صورت دانش آموز باید در آزمون ورودی ثبت نام و شرکت کند. توجه داشته باشید که پس از برگزاری آزمون تیزهوشان 96 نتایج آزمون تیزهوشان فقط به خانواده ها اعلام میشود و اعلام عمومی ندارد. جالب است بدانید به داوطلبان پذیرفته شده کارنامه ای داده نمی شود و کارنامه به داوطلبان پذیرفته نشده کارنامه ای میدهند تا درصدهای خود را مشاهده کنند.

 

نحوه ثبت نام آزمون تیزهوشان سال 96

دفترچه راهنمای ثبت نام تیزهوشان 96 جهت شرکت در آزمون های ورودی، از طریق سایت ثبت نام تیزهوشان به نشانی Azmoon.medu.ir در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت. مشخصات و ظرفیت پذیرش مداس استعدادهای درخشان سراسر کشور در هنگام ثبت نام قابل مشاهده و انتخاب است. کارت ورود به جلسه آزمون (شامل نام، نام خانوادگی و سایر مشخصات فردی، مدارس استعداد های درخشان انتخاب شده به ترتیب اولویت و عکس هر داوطلب) از ده روز قبل از زمان برگزاری تیزهوشان 96، به همراه نشانی دقیق حوزه امتحانی، در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. به دانش آموزان داوطلب شرکت در آزمون استعداد درخشان توصیه میشود مطالب دفترچه و راهنمای تکمیل تقاضانامه ثبت نام را به دقت مطالعه و با اطلاعات کامل به ثبت نام و شرکت در آزمون اقدام نمایند. آزمون تیزهوشان 96-97  در اردیبهشت ماه برگزار و اعلام نتایج تیزهوشان 96 در خرداد ماه 96 صورت میگیرد.

 

منبع : زمان برگزاری آزمون تیزهوشان 96 - 97

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی