صدای مشاور تحصیلی

این وبلاگ در ارتباط با ثبت نام آزمون تیزهوشان ُ نمونه دولتی -دانشگاه آزاد، کارشناسی ارشد و دکتری می باشد شما می توانید جهت مشاوره و ثبت نام با شماره 9099071611 با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد تماس حاصل نمایید.

  • ۰
  • ۰

ثبت نام کنکور 96 

 


کنکور سراسری آزمونی است که سازمان سنجش آموزش کشور متولی اصلی برگزاری آن برای ورود به دانشگاه های دولتی است. آزمون سراسری سال 96 برای داوطلبان گروه‌های علوم ریاضی،‌علوم تجربی،‌علوم انسانی، هنر و زبان‌های خارجی همانند آزمون سال گذشته در یک مرحله برگزار می‌شود و داوطلبان باید در یک جلسه به سوالات عمومی و اختصاصی گروه آزمایشی خود پاسخ دهند. ثبت نام در کنکور سراسری 96 از طریق سایت سازمان سنجش و به صورت کاملا اینترنتی انجام می شود داوطلبین باید قبل از آغاز مراحل ثبت نام دفترچه ثبت نام کنکور سراسری 96 را از سایت سازمان سنجش مطالعه کنند و با شرایط و ضوابط ثبت نام آشنا شوند. امسال هم مانند سال های قبل کنکور سراسری و آزاد باهم برگزار می شود داوطلبین نباید از تاثیر 25 درصدی سوابق تحصیلی در کنکور سراسری چشم پوشی کنند.

 

نحوه طراحی سوالات کنکور به این صورت است که سوالات آزمون عمومی و اختصاصی به صورت تستی و از کتب دوره دبیرستان و پیش دانشگاهی نظام جدید سالی واحدی که در دفترچه شماره یک به عنوان منابع طرح سوال اعلام شد، طرح شده است. در طراحی سوالات کنکور سراسری 96 هر درس از فصولی که وزارت آموزش‌ و پرورش بر اساس بخشنامه‌ها آنها را حذف کرده، سوال طراحی نشده است.سوالات آزمون سراسری معمولا مفهومی است و این به معنی دشواری نیست بلکه نشانگر آن است افرادی که کتب درسی را دقیق مطالعه کرده‌اند، می‌توانند به سؤالات پاسخ دهند.سوالات دارای نمره منفی است و به داوطلبین توصیه میشود صرفا به سوالاتی که از درستی آنها اطمینان دارند پاسخ دهند.


سوالات آزمون عمومی در دفترچه شماره یک و جمعاً 100 سوال است که شامل 25 سوال فارسی، 25 سوال عربی، 25 سوال معارف و 25 سوال انگلیسی است که داوطلبان باید درمدت 75 دقیقه به 100 سوال مندرج در دفترچه پاسخ دهند. افرادی که می خواهند به سوالات غیر معارف و غیر از زبان انگلیسی پاسخ دهند از ضمیمه دفترچه استفاده کنند.

 

گروه علوم ریاضی 135 سوال اختصاصی دارد که باید در قالب دفترچه شماره دو و در مدت 175 دقیقه به آن پاسخ داد. گروه علوم تجربی نیز 170 سوال اختصاصی دارد که باید در مدت 175 دقیقه به آن پاسخ داد. داوطلبان گروه آزمایشی علوم انسانی باید به 180 سوال اختصاصی در مدت 165 دقیقه پاسخ دهند و افرادی که دارای مدرک پیش دانشگاهی علوم و معارف اسلامی هستند باید به 20 سوال اصول عقاید و فقه در مدت 20 دقیقه نیز پاسخ دهند. داوطلبان گروه آزمایشی هنر باید به 160 سوال اختصاصی در مدت 165 دقیقه و داوطلبان گروه آزمایشی زبان‌های خارجی که زبان خارجی آنها انگلیسی، فرانسه یا آلمانی است باید به 70 سوال در مدت 105 دقیقه پاسخ دهند.

 

به داوطلبان کنکور سراسری توصیه می‌شود به اطلاعات برگه راهنما توجه کنند و براساس آن در کنکور سراسری 96 حاضر شوند همچنین داوطلبانی که موفق به اعلام علاقمندی خود برای پذیرش در دانشگاه‌های غیرانتفاعی و غیردولتی و پیام نور نشد‌ه‌اند با پرداخت مبلغی به صورت الکترونیکی و از طریق سایت سازمان سنجش با ورود به بخش ویرایش نسبت به اعلام علاقمندی خود اقدام کنند.

 

داوطلبان برای پذیرش در رشته‌های دانشگاه آزاد که پذیرش آنها براساس آزمون است باید ضمن شرکت در آزمون سراسری، پس از اعلام نتیجه اولیه و دریافت کارنامه برای انتخاب رشته به سایت دانشگاه آزاد مراجعه کنند.




داوطلبانی که تمایل به ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری دارند باید اطلاعاتی درباره : زمان ثبت نام کنکور سراسری 96 - دفترچه ثبت نام کنکور سراسری 96 - تخمین رتبه کنکور سراسری 96 - زمان برگزاری کنکور سراسری 96 - برنامه ریزی کنکور 96- منابع آزمون کنکور سراسری-انتخاب رشته کنکور سراسری 96-تکمیل ظرفیت - معرفی رشته های کنکور سراسری - نمونه کارنامه کنکور سراسری -لیست رشته های کنکور سراسری - نقل و انتقالات کنکور دانشگاه ازاد - ثبت نام فرهنگیان-کارنامه سبز-ثبت نام کنکور سراسری 96 -تاریخ برگزاری کنکور سراسری ریاضی-تاریخ برگزاری کنکور سراسری تجربی-تاریخ برگزاری کنکور سراسری هنر-تاریخ برگزاری کنکور سراسری زبان-تاریخ برگزاری کنکور سراسری انسانی-شرایط ثبت نام کنکور سراسری 96 -به دست آورند تا بتوانند نتیجه مطلوبی کسب کنند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی